tirsdag 22. mars 2016

Reprisebakst til påsketuren



Påsketid er matpakketid, og skal du på langtur er det greit å pakke med seg noe som ikke blir tørt og kjipt etter en kort dag i sekken - i tillegg til all sjokoladen og påskemarsipanen. Jeg tenkte derfor dette var en ypperlig anledning til å løfte fram noen favoritter fra bloggarkivet, som jeg selv testet ut på skitur over Hardangervidden i helgen. Både jeg og turfølget var enig om at disse godbitene var verdt de ekstra kiloene i sekken (husk at dette er kompakt mat)- og det er fare for at jeg må ta meg en ny bakerunde til neste skitur (forhåpentligvis) i helgen.

Klikk på overskriften for å kommet til oppskriften. Begge brødene holder seg i opptil en uke, så lenge det oppbevares kaldt.

God tur, og god påske!

Verdens enkleste og beste kornbrød



Proteinrikt bananbrød m.blåbær og valnøtter

(Er du skeptisk til kikerter i bakst, kan du godt bytte ut kikertene med 3 dl ekstra havregryn)

























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar